عکس انواع گل و گیاه آپارتمانی با اسم، ۲۰ گونه پرطرفدار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۱

اگر می‌خواهید برای آپارتمان خود گلدان تهیه کنید، همراه ما باشید تا عکس انواع گل و گیاه آپارتمانی با اسم را بررسی کنیم.

حس و حال انسان در طول روز دستخوش تغییراتی است که در محیط کار، تحصیل و اجتماع به او تحمیل می‌شود. اما خانه فضایی است که می‌تواند تمام این احساسات را شسته و آرامش خاطر مطلوبی را رقم بزند. استفاده از گل و گیاه در محیط خانه مزایای متعددی دارد. تصفیه هوای خانه، احساس نزدیکی به طبیعت، استفاده از زیبایی و جلوه بصری گیاهان همه و همه از جمله موهبت‌هایی است که با داشتن انواع گل و گیاه تجربه می‌کنید. شناخت و قدرت تشخیص عکس انواع گل و گیاه آپارتمانی با اسم آن‌ها موجب می‌شود تا ذهن‌تان قدرت تشخیص مطلوبی داشته باشد. به همین دلیل قصد داریم در ادامه 20 مدل عکس انواع گل و گیاه آپارتمانی با اسم را بررسی کنیم.

اگر شما نیز عاشق گل و گیاه آپارتمانی هستید و می‌خواهید با ویژگی انواع آن آشنا شوید، همراه ما باشید.

 

مزایای داشتن گل و گیاه در خانه چیست؟

مزایای داشتن گل و گیاه در خانه چیست؟

قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که مزایای داشتن گل و گیاه در خانه چیست؟ چرا گل های آپارتمانی تا این اندازه مبحوب هستند؟ داشتن گیاه آپارتمانی در خانه بسیار مزایایی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • بهبود کیفیت هوا: گیاهان آپارتمانی اکسیژن تولید می‌کنند دی اکسید کربن را جذب می‌کنند. این فرآیند فتوسنتز باعث بهبود کیفیت هوای داخل آپارتمان می‌شود و به شما کمک می‌کند تا هوای تمیز‌تری در خانه داشته باشید.
  • جلوه های بصری: گیاهان آپارتمانی می‌توانند فضای داخلی خانه را زیبا و شاداب کنند. گل‌ و گیاه آپارتمانی نوعی اکسسوری و المان تزیینی در خانه است که جلوه‌ زیبایی و طراوت را به فضا اضافه می‌کنند.
  • رطوبت هوا: گیاهان آپارتمانی با تبخیر آب از سطح برگ‌ها به رطوبت هوا کمک می‌کنند. این موضوع موجب می‌شود تا میزان رطوبت هوا را افزایش پیدا کرده و هوای خانه خشک نباشد.
  • تقویت خلق و خو: مشاهده زیبایی گیاهان و مراقبت از آنها به طور عمومی احساس خوبی را به شما منتقل می‌کند و احساس آرامش و خوشحالی را خلق می‌کند. جالب است بدانید که، گیاهان آپارتمانی می‌توانند استرس و اضطراب را کاهش دهند و به تمرکز و تمامیت عملکرد کمک کنند.
  • کاهش صدای محیط: گیاهان آپارتمانی با جذب صداها و ارتباط با بخشی از فضای بیرون به تهویه‌ی هوا کمک می‌کنند. این گیاهان با جذب صداهای مزاحم می‌توانند محیط آرام و مطلوبی برای‌تان ایجاد کنند.
  • تمرکز و خلاقیت: مطالعات نشان داده است که داشتن گیاهان آپارتمانی در محیط کار و یا تحصیلی می‌تواند تمرکز و خلاقیت را افزایش دهد.

 

پیشنهاد مطالعه: چه گیاهانی برای آپارتمان مناسب است؟ | بهترین گیاهان آپارتمان

 

20 عکس انواع گل و گیاه آپارتمانی با اسم

20 عکس انواع گل و گیاه آپارتمانی با اسم

مشاهده عکس گیاهان همراه با اسم و مشخصات نگهداری از آن‌ها به شما کمک می‌کند تا امکان بررسی شرایط محیطی آپارتمان و نیازهای گیاه را داشته باشید. عکس گیاهان زیبایی و جذابیت بصری آن‌ها را به نمایش می‌گذارد تا بتوانید انتخاب مطلوبی برای آپارتمان خودتان داشته باشید. در ادامه با اسم و عکس به معرفی 20 گیاه آپارتمانی می‌پردازیم.

 

1- گیاه آپارتمانی یوکا

عکس گیاه آپارتمانی یوکا

یکی از گیاهانی که برای آپارتمان می‌توانید انتخاب کنید، یوکا است. این گیاه زیبا که دارای ساقه‌ای نسبتا پهن و درختچه مانند است، برگ‌های کشیده، ضخیم و تیز دارد. این گیاه در طول سال همیشه سبز است و نگهداری از آن بسیار آسان است. نیاز یوکا استفاده از نور غیرمستقیم در محیط خانه است. نیاز به هوای خشک مقاومت این گیاه را نسبت به سایرین افزایش داده است. رشد یوکا در محیط مرطوب و خشک به بهترین شکل انجام می‌شود.

 

2- گیاه آپارتمانی پتوس

گیاه آپارتمانی  پتوس

پتوس یکی از گیاهان سایه دوستی است که برای خانه و بالکن به شدت توصیه می‌شود. جذابیت و زیبایی این گیاه تاحدی است که می‌تواند در هر جایی از خانه حس و حال سرسبزی طبیعت را تداعی کند. این گیاه عاشق هوای نسبتا مربوط است و تمایلی به محیط پر از نور ندارد! اما مقاومت بالای او موجب تطبیق با شرایط محیطی می‌شود. به همین دلیل در فضاهای دارای نور مستقیم و غیرمستقیم هر دو می‌تواند زندگی کند. توجه داشته باشید که پتوس سایه دوست است و رشد او در سایه بهتر خواهد بود.

 

3- گیاه آپارتمانی قاشقی یا هویا

گیاه آپارتمانی قاشقی یا هویا

این گیاه یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های آپارتمانی است که می‌توانید از آن برای دیزاین فضا استفاده کنید. برگ‌های قاشقی شکل موجب شده است تا هویا را به اسم برگ قاشقی بشناسید. این گیاه به مرور با رشد مطلوب می‌تواند حالت آویز پیدا کرده و جلوه مطلوبی به فضای زندگی شما ببخشد. نیاز به هوای نسبتا مربوط و نور غیرمستقیم موجب می‌شود تا هویا انتخاب خوبی برای داخل آپارتمان باشد.

 

4- گیاه آپارتمانی هیپوستس

گیاه آپارتمانی هیپوستس

اگر به گیاه برگ بزرگ علاقه‌مند هستید، حتما هیپوستس را امتحان کنید. این گیاه با دارا بودن برگ‌های پهن و طرح دار می‌تواند جلوه مطلوبی به فضای زندگی‌تان ببخشد. از نیازهای این گیاه می‌توان به نور مستقیم و غیرمستقیم اشاره کرد. گیاه هیپوستس در هوای مرطوب رشد بسیار بهتری دارد و می‌توانید از جلوه‌های او لذت ببرید.

 

پیشنهاد مطالعه: با گیاهان مناسب روف گاردن، بهترین پشت‌بام را بسازید!

 

5- گیاه آپارتمانی هلکسین یا اشک نوزاد

گیاه آپارتمانی هلکسین یا اشک نوزاد

استفاده از زیبایی هلکسین در خانه می‌تواند محیطی چشم نواز ایجاد کند. جالب است بدانید که هلکسین برگ‌های ریز و آویزی دارد پس برای گلدان معلق انتخاب بسیار عالی خواهد بود. جذابیت این گیاه با داشتن محیط مرطوب و نور مستقیم بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. چرا که برگ‌های ریز آن سرحال و رنگ آن‌ها شاداب است.

 

6- گیاه آپارتمانی نخل مرداب

گیاه آپارتمانی نخل مرداب

به عنوان یک گزینه عالی و زیبا برای خانه می‌توانید گلدان نخل مرداب تهیه کنید. گیاهی که جلوه زیبایی آن را داشتن ساقه‌های ضخیم و برگ‌هایی تیز و کشیده، بسیار زیبا است. این گیاه نیازمند هوای مرطوب است و با قرار دادن یک کاسه آب در کنار گلدان می‌توانید نیاز او را برآورده کنید. نور غیرمستقیم یکی دیگر از نیازهای این گیاه است که به راحتی در فضای خانه قابل برآورده سازی است.

 

7- گیاه آپارتمانی نیکودمیا

گیاه آپارتمانی نیکودمیا

اگر به دنبال یک گیاه سبز روشن برای خانه هستید، انتخاب گلدانی از نیکودمیا بهترین کار است. جذابیت برگ‌های این گیاه به دلیل طیف متفاوت سبز کمرنگ و پر رنگ بسیار زیاد است. نیاز گیاه نیکودمیا به دریافت نور غیرمستقیم و فضایی نیمه سایه است. به همین دلیل انتخاب خوبی برای آپارتمان‌های شمالی و جنوبی است. در صورت فراهم کردن رطوبت مناسب می‌توانید شاهد رشد این گیاه باشید.

 

8- گیاه آپارتمانی مونسترا

-گیاه آپارتمانی مونسترا

برای افرادی که عاشق گل و گیاه با برگ پهن و بزرگ هستند، انتخاب برنده همین گیاه مونسترا است. جذابیت مونسترا به دلیل فرم برگ‌ها و ابعاد آن بسیار بالا است. شما به راحتی می‌توانید از یک گلدان زیبای مونسترا در محیط خانه نگهداری کنید. نیاز به نور غیر مستقیم در این گیاه موجب می‌شود تا در نواحی مختلف بتوانید گلدان‌تان را جانمایی کنید. فراهم کردن رطوبت مناسب در فضا می‌تواند موجب رشد مونسترا شود.

 

9- گیاه آپارتمانی میکانیا

گیاه آپارتمانی میکانیا

یکی از گل و گیاه‌های جذابی که برای فضای آپارتمان مناسب باشد، میکانیا است. گیاهی با برگ‌های سبز رنگ به شکل قلب که دارای گل است. این گیاه در برخی فصول گل دهی دارد و مدت زمان ماندگاری گل آن زیاد است. مقاومت بالای گیاه موجب می‌شود تا در محیط با نور مستقیم و غیرمستقیم ماندگار باشد. هوای مرطوب یکی دیگر از نیازهای این گیاه است که با ساخت جزیره می‌توانید آن را فراهم کنید.

 

10- گیاه آپارتمانی مرغ بهشتی

-گیاه آپارتمانی مرغ بهشتی

از جمله زیباترین گیاهانی که می‌توانید برای محیط خانه تهیه کنید، مرغ بهشتی است. این گیاه با برگ‌هایی کشیده و پهن، استایل شکیلی دارد. نیاز به هوای مرطوب از مهم‌ترین نیازهای این نوع گیاه محسوب می‌شود. خوشبختانه گیاه مرغ بهشتی نیازمند نور غیرمستقیم است و شما می‌توانید با خیالی آسوده از جلوه این گیاه در هر قسمت از خانه لذت ببرید.

 

11- گیاه آپارتمانی مانتیا

عکس انواع گل و گیاه آپارتمانی با اسم

بسیاری از افراد عاشق گل‌های ریز بین گیاه هستند. به همین دلیل انتخاب مانتیا می‌تواند بهترین گزینه باشد. این گیاه زیبا به همراه برگ‌های ریز و سبز رنگ خود، جلوه مطلوبی دارد. درآمدن گل‌های ریز لابه‌لای برگ‌های سبز موجب شده است تا جلوه مطلوب دیگری را شاهد باشیم. مانتیا با نور مستقیم و غیرمستقیم خودش را تطبیق می‌دهد. ایجاد هوای مرطوب سرعت رشد گیاه را افزایش داده و شرایط بهتری برای او ایجاد خواهد کرد.

 

پیشنهاد مطالعه: گیاهان بالکنی مقاوم به گرما و سرما برای بالکنی همیشه سبز

 

12- گیاه آپارتمانی مارچوبه

گیاه آپارتمانی مارچوبه

حتما اسم مارچوبه را در ادویه‌ها شنیده‌اید. این گیاه با برگ‌های نازک و کشیده سبز رنگ، ظاهر جذابی دارد. شما می‌توانید از گلدان مارچوبه در نور غیرمستقیم نگهداری کنید تا به بهترین شکل شاهد زیبایی و جذابیت آن باشید. هوای مطلوب برای گلدان مارچوبه، هوای دارای رطوبت کافی است.

 

13- گیاه آپارتمانی لیندا

گیاه آپارتمانی لیندا

در این بخش برای نمایش عکس انواع گل و گیاه آپارتمانی با اسم، گیاه لیندا را معرفی می‌کنید. گیاه جذابی که با دارا بودن برگ‌های نازک و کشیده، ظاهری خاص برای خود ایجاد کرده است. استفاده از لیندا در هر فضایی می‌تواند جلوه مطلوبی را ایجاد کند. نیاز به هوای نیمه سایه و هوای خشک به شدت شرایط را برای رشد مطلوب و حفظ زیبایی و شادابی فراهم می‌کند.

 

14- گیاه آپارتمانی گندمی

گیاه آپارتمانی گندمی

گیاه گندمی انتخاب خوبی برای فضای آپارتمانی است. نیازهای این گیاه با دارا بودن برگ‌های کشیده و افتاده به رنگ سبز کمرنگ و پر رنگ، زندگی در فضایی با نور غیرمستقیم است. هوای مرطوب برای گیاه گندمی معجزه می‌کند و شما می‌توانید به بهترین شکل از رشد گیاه لذت ببرید.

 

15- گیاه آپارتمانی گرویلا

گیاه آپارتمانی گرویلا

اگر به دنبال گیاه با استایل خاص هستید، گرویلا انتخاب مطلوبی خواهد بود. جذابیت این گیاه با دارا بودن برگ‌هایی خاص و کشیده زیاد است. این گیاه در نور غیرمستقیم می‌تواند رشد خوبی داشته باشد. فراهم کردن هوای مربوط یکی دیگر از پارامترهای مهم برای این گیاه است که می‌تواند به شکلی معجزه‌گر، جان او را نجات دهد.

 

16- گیاه آپارتمانی کروتون

گیاه آپارتمانی کروتون

انتخاب برنده برای آپارتمان، گیاه کروتون است. جذابیت و زیبایی ظاهری گیاه کروتون تاحدی است که می‌توانید با نگهداری از آن، یک المان بسیار ارزشمند و زیبا در گوشه خانه داشته باشید. کروتون در هوای نیمه مرطوب رشد بهتری دارد و نیازمند دریافت نور مستقیم و غیرمستقیم است. جلوه بصری این گیاه به دلیل رگه‌های قرمز رنگ لابه‌لای برگ‌ها بسیار زیاد است.

 

17- گیاه آپارتمانی فیکوس

گیاه آپارتمانی فیکوس

یکی دیگر از گیاهان نسبتا سایه دوستی که در محیط خانه به خوبی دوام دارند، گیاه فیکوس است. جذابیت و زیبایی این گیاه به دلیل دارا بودن برگ‌های درشت و رشد عمودی بسیار بالا است. نیاز به نور مستقیم یا غیرمستقیم در محیط آپارتمانی برای فیکوس ضروری است و حیات او را تضمین می‌کند.

 

18- گیاه آپارتمانی شفلرا

گیاه آپارتمانی شفلرا

یکی از مقاوم‌ترین گیاه‌هایی که می‌توانید از زیبایی آن لذت ببرید، گیاه شفلرا است. جذابیت این گیاه به دلیل ساختار برگ‌ها و تنه آن است. نیاز به نور غیرمستقیم نکته قابل توجهی است که حضور این گلدان در محیط خانه را میسر می‌کند. گیاه شفلرا نیازمند هوای مرطوب است و شما می‌توانید با ایجاد یک جزیره، هوایی عالی برای او ایجاد کنید.

 

19- گیاه آپارتمانی سرخس

گیاه آپارتمانی سرخس

گزینه دیگری که می‌توانید برای خانه خودتان تهیه کنید، گیاه آپارتمانی سرخس است. زیبایی و جذابیت این گیاه به دلیل ساختار خاص برگ‌ها است. نیاز به هوای مرطوب از ویژگی‌های مهم سرخس محسوب می‌شود.  نور غیرمستقیم نیز یکی دیگر از مواردی است که باید حتما در محیط نگهداری از سرخس فراهم شود.

 

20- گیاه آپارتمانی سانسوریا

گیاه آپارتمانی سانسوریا

به عنوان یک گیاه مقاوم، اکسیژن ساز و زیبا می‌توان به سانسوریا اشاره کرد. این گیاه به زبان مادرشوهر نیز شهرت دارد. این گیاه زیبا سایه دوست است و نور غیرمستقیم بهترین گزینه برای او است. جالب است بدانید که سانسوریا برخلاف سایر گلدان ها، علاقه‌مند به هوای خشک است و در چنین محیطی می‌تواند رشد عالی داشته باشد.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا با ارائه عکس انواع گل و گیاه آپارتمانی با اسم آن‌ها اطلاعاتی ارزشمند در خصوص نگهداری از آن‌ها ارائه کنیم. شما به راحتی می‌توانید با مطالعه این مقاله، گیاه مناسب خانه خودتان را کشف کنید و در اسرع وقت نسبت به تهیه آن اقدام نمایید.

شما چه گیاه آپارتمانی را پیشنهاد می‌کنید که در لیست ما نیست؟ نظرتان را حتما کامنت کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید